Translate

donderdag 23 oktober 2014

Gehaakte Omslagdoek / Stola

*In de ban van het patroon, ben ik direct begonnen en niet meer te stoppen!*

*Met bijpassende polswarmers*


Was toch wel toe aan een nieuwe omslagdoek voor aankomende winter, als een nonchalante sjaal / stola lekker warm om je nek of als omslagdoek om in weg te kruipen op de bank!






Het is een heerlijk patroon dat lekker weg haakt, mijn omslagdoek is bijna klaar en heeft nu al een diameter van 1.26 cm*



Met de welbekende Royal van de Zeeman, haaknaald nr. 5
Patroon herhalen vanaf toer 6,.. tot gewenste lengte!

Ik heb de rand van de omslagdoek subtiel gehouden, de laatste toer hetzelfde als in het patroon, (toer 13)*  maar dan met 3 stokjes!



Hij is klaar en ik ben er blij mee, de diameter van omslagdoek is uiteindelijk 1. 30 cm geworden en kan op allerlei manieren gedragen worden.

Tot slot de achterkant want die is heel mooi!


*De bijpassende polswarmers*


Met de halve bolletjes die ik over had heb ik de polswarmers erbij gehaakt, wel zo leuk toch,.
Aangezien ik wel van patronen hou die lekker weg haken ben ik op zoek gegaan, en zo kwam ik bij dit patroon terecht! Hieronder de link:
http://craftsbysinjah.blogspot.nl/2011/02/v-stitch-fingerless-gloves-free-pattern.html

*Hieronder het patroon van omslagdoek / stola!*


*Succes met Haken*

6 opmerkingen:

  1. Je blog ziet er mooi uit Alice! Leuk patroon ga ik ff opslaan! Super bedankt! groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even een vraagje om te beginnen maak je dan 4 lossen en maak je in de laatste lossen die 10 stokjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi,Wat een prachtige omslagdoek!
    Vraagje, wat bedoel je met herhalen vanaf toer 6? Want als ik op het patroon kijk is toer 7 anders dan toer 1. Hoe moet ik dat zien?
    Ik lees heel graag je reactie.
    Alvast hartelijke dank!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gemaakt complimenten.....ik ga er ook aan beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen

Aanbevolen post

Omslagdoek gehaakt met haaknaald 4

Een omslagdoek net even anders, de o ne Skein Crochet Shawl Op Pinterest kwam ik een mooi gratis patroon tegen voor een omslagdoek. Op slag ...

Populair