Translate

woensdag 14 mei 2014

Gehaakte Zeep- en Geurzakjes


Brocante gehaakte Zeep- en Geur zakjes


Deze brocante zeepzakjes heb ik vorig jaar zomer gehaakt, in de witte heb ik muskzeepjes
en in het lila zakje een lavendelzeepje!


Mijn vriend had heel veel lavendel in de tuin, t' is zo heerlijk om vers geknipte lavendel in een geurzakje te hebben, om af en toe even aan te snuffelen,.


Deze zakjes heb ik gehaakt uit mijn hoofd, maar zo moeilijk is het niet.
De basis van de zeepzakjes is ongeveer een ketting van 16 tot 18 losse
dan iedere toer 1 stokje, 1 losse, 1 stokje, 1 losse enz.
Dit herhalen tot gewenste hoogte.

Voor de geurzakjes heb ik alleen vaste gehaakt, de één na laatste toer
haak je een stokje, 1 losse, 1 stokje, 1 losse.
Je kunt naar eigen inzicht de laatste toer met schulprandje haken.
De 2 lapjes aan elkaar maken, koordje of lintje erdoor
en klaar is het zakje!




5 opmerkingen:

  1. Leuk! Heel handig om op voorraad te hebben als cadeautjes, ze zullen bij de meeste mensen wel in de smaak vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve geurzakjes heb je gemaakt. De eenvoud daar gaat het niet om maar wel het kleurgebruik en de liefde die je erin stopt wat het zo mooi maakt :-)
    groetjes Danny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel hoor Danny, ben er stil van,... ik stop graag veel liefde en creativiteit in mijn werk!* :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi hoor Alice. Ik zocht naar een model voor een bedankje en zag deze. Prachtig voor wat ik in gedachte heb..
    Je ziet de liefde in het werk. Prachtig! ! Groetjes. Stef

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel hoor Stef, het is ook heel leuk om ze te maken. Heb er inmiddels nog een paar gehaakt, ik zal binnenkort de foto's en het patroon plaatsen! Succes met het haken! groetjes Alice

    BeantwoordenVerwijderen

Aanbevolen post

Omslagdoek gehaakt met haaknaald 4

Een omslagdoek net even anders, de o ne Skein Crochet Shawl Op Pinterest kwam ik een mooi gratis patroon tegen voor een omslagdoek. Op slag ...

Populair